kesulitan amat dikesali

Mat mop
nie la mat mop..!
nie owner rumah.. baju dah nak sama ngan kaler umah da.. :)

nie owner rumah.. baju dah nak sama ngan kaler umah da..🙂

pic nie aku amik sblum esoknya aku wat blog nie.. waktu tu pada kul 1.00pg. dimana satu panggilan telah dibuat kepada aku untuk mnyelamatkan kawan aku daripada lemas diakibatkan kecuaiannya sendiri. Dalam keadaan yang kelam kabut aku pergi untuk menyelamatkan kwan aku tu.hehehe..  Dalam keadaan yang terkejut dan huru hara aku melihat keseluruhan rumahnya ditelengami air yang amat bnyak. tanpa membuang masa aku segera menelefon mat mop yang biase volunteer dalam kerja mop mengemop.. macam biasa mat mop kan kata ORAIT BOSS. klau nak tngok muka dia ade kat pic atas.. hehe.. tu la orangnyer. ckap jek rumah kat maner.. segera dia sampai.. tp kije lain dia xwat cuma mop saje.. oleh disebabkan panggilan mngejut maka pada mlm tu kerja-kerja terpaksa dlakukan dlam keadaan yang sederhana.. sbb brang yg ade hanya mop.. maka adegan tolak menolak air hanya menggunakan mop.. tu pun mat mop dah bising ckap sorang2.. yang aku dngar dia cakap.. ini orang mau tido dengan air ke.. klau tngok dari segi rupa orang akan ingat yang mat top nie warga asing.. tp ingat dia adalah anak jati malaysia.. walaupun mat top nie kuat bkerja ttapi mulut dia sntiasa xbrnti mngeluh sbb mlm tu dia sudah sakit pinggang.. byangkan lah kerja dia tolak air dari dlam rumah smpai kluar rumah dlam masa 1jam setengah tanpa brenti…(hahaha ketawa sama dia..) xsilap aku keadaan mula terkawal pada kul 2.30pg.  oleh kerana masa tak mengizinkan aku menulis cite nie,trpaksalah ending cite nie kat cniee.. ok.. pngajaran disini hargailah air. jgan membazir..! chau..!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: